Η ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΛΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ 2019 ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ.


Γράφει  ο  ΛΕΟΝΤΙΟΣ  ΠΕΤΜΕΖΑΣ


Εκδόθηκε το εικαστικό συλλεκτικό Ημερολόγιο 2019 του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο: "Τα ρόδα του κήπου"- Costas Evangelatos "The Roses", 
19 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ.




Το Ημερολόγιο σχήματος 20x20 εκ, 14 σελίδες, κοσμούν συνθέσεις με τριαντάφυλλα από τον κήπο της Σύγχρονης Πινακοθήκης "Villa Ροδόπη" στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς.
Το θέμα οικείο και δόκιμο στον καλλιτέχνη από την πρώιμη νεότητα του αναπαρίσταται με την ωριμότητα του παρόντος σε νέα αισθητική προσέγγιση και σύγχρονη εικαστική γραφή. Η συνθετική αρμονία και η φυσική ομορφιά των ρόδων μπολιάζεται με έντονα χρώματα και λεπτές αποχρώσεις, που διαγράφονται με στίγματα και λεπτές γραμμές, μέσα σε φόντα συμπαντικών και συμβολικών εκτάσεων, γήινων και ουράνιων πεδίων. 
(Η αρχική έμπνευση ξεκίνησε από την μελέτη ποιημάτων που έχει γράψει στη Γαλλική γλώσσα o Ράινερ Μαρία Ρίλκε, με τον τίτλο: "Les Roses") 

Φωτογραφίες έργων: Ramadan Margjoka 
Επιμέλεια έκδοσης: Ραλλού Καρτέρη. 
Εκτύπωση: Ελευθέριος Καρτέρης.
Έκδοση: Αρχείο "Fototanism", Αθήνα 2019.

(Το Ημερολόγιο, θα προσφερθεί, όπως κάθε χρόνο σε Πινακοθήκες, Βιβλιοθήκες και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.)



Πληροφορίες, διάθεση: ART STUDIO EST-LA CHAMBRE, Πρατίνου 87 και Αντήνορος, 11634, Αθήνα.


τηλ:210 72942596944621286  










Ο καθηγητής λογοτεχνίας στο State University of New York, ποιητής, μεταφραστής και εκδότης 'Άλφρεντ Πούλεν έχει γράψει για τον καλλιτέχνη:      ''Στην εναγώνια πορεία του μέσα στους τόπους  της ερημιάς, ο Κώστας Ευαγγελάτος, μελετά και ανοικοδομεί τα φυσικά και ψυχικά διακριτικά σημεία της όρασης του με μια φλεγόμενη φαντασία.
Παγιδευμένος στους λαβύρινθους ενός φύλλου, ενός αιμάτινου τριαντάφυλλου, ενός αρχαίου οστράκου ή ενός συμβολικού κώδικα, τα επανασυνθέτει στις εσωτερικές δημιουργίες του, με επίμονη φιλαλήθεια, ώστε εμείς όλοι να μπορέσουμε να διαφύγουμε από αυτά.
Στο νεφελώδη ορίζοντα των νεφελογραφικών του συνθέσεων στήνει έναν φράχτη σαν πυρακτωμένη ραχοκοκαλιά, που συνδέει ουρανό και γη και απειλεί να μας αρπάξει όλους κάτω από το χτύπημα ενός άστοργου βλέμματος.

Αφήνοντας ανθρώπινα σχήματα που κατευθύνονται προς το αγγελικό, σε μια ερημωμένη ηθικά γη, τα ζωγραφικά έργα του Ευαγγελάτου είναι οι παρασκηνιακοί ψίθυροι ενός καθαρού εικαστικού και τολμηρού λόγου, που αντηχεί την ευαισθησία ενός ανθρώπινου και αισθητικού προγόνου όπως ο Καβάφης.''







Επίσης ο ποιητής, μεταφραστής θεατρικών έργων και κριτικός Ερρίκος Μπελιές έχει γράψει σε κατάλογο έκθεσης του:
'' Κύριο χαρακτηριστικό του τρόπου που δουλεύει : η δραστηριοποίηση της εικόνας σε πρόκληση νοητική.
Για αυτό και η ερμηνεία κάθε έργου του έχει ρίζα την ίδια τη δύσκολη τεχνική της, δηλαδή το οπτικό φαινόμενο που ανάγεται σε παραστατικό λόγο και αντίστοιχα τη νοητή πραγματικότητα που εντάσσεται στους συγκεκριμένους εικαστικούς κανόνες μόνο και μόνο για να αποκτήσει προσωπικό λεκτικό ιδίωμα.
Διαπιστώνουμε ότι αυτή η τεχνική του Κώστα Ευαγγελάτου  έχει ως απώτερο σκοπό να αποκρύψει την εσωτερική τεχνική.
 Όμως εδώ τα πράγματα γίνονται συνειδητά και ο κόπος του δημιουργού υπερτονίζεται είτε για να υπερκεράσει την χρηστικότητα των υλικών του, ή για να ικανοποιήσει την δίψα του για έρευνα.
 Αυτό θα το διαπιστώσουμε στα έργα που η αρνητική τους αποτύπωση θέτει νέους όρους: την αντικατάσταση του αυθορμητισμού με την αντίσταση της ύλης, τον εμπλουτισμό των θετικών με τα αντίθετά τους, τη δραστηριοποίηση των εικαστικών συνδυασμών και τέλος τη διασύνδεση όλων αυτών των διεργασιών με τα κατάλοιπα του κονστρουκτιβισμού και των λετριστικών-γραμματογραφικών επινοημάτων.
Η τέχνη του Υπονομευτική; Αναθεωρητική; Καταργητική; Συντονίζεται εικαστικά μέσω μιας ιδιωτικής ονοματοθεσίας και μιας ιδιωτικής μεταποίησης των μνημικών συνεχειών του προσωπικού του μύθου, που μικροσχηματίζονται σε γραφισμούς αντίστοιχους των απορρήτων του επενδύσεων.

Σχόλια