EΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ "ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ ART-EST" ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ.



Με μεγάλη επιτυχία, προσέλευση προσωπικοτήτων και εκπροσώπων πολιτιστικών φορέων και συλλόγων της καλλιτεχνικής, επιστημονικής και κοινωνικής ζωής πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο "Εξεικονίσεις Art-Est" στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά. 
Η Εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό από την κ. Σταυρούλα Τζιώτη, Προισταμένη της Δημοτικής Πινακοθήκης, η οποία επεσήμανε τη μουσειακή διάσταση της έκθεσης με τα 162 έργα του γνωστού ζωγράφου, λογοτέχνη και θεωρητικού τέχνης. 
Την μεγάλη έκθεση εγκαινίασε με τιμητική ομιλία της η κ. Ειρήνη Στ. Νταιφά, Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού Δήμου Πειραιά, Πρόεδρος Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά.
Αναφέρθηκε σε βιογραφικά στοιχεία τουδιεθνή καλλιτέχνη καθώς και στις άλλες δύο μεγάλες εκθέσεις του "Αισθητικές και θεωρητικές καταθέσεις" 2016 και "Φυσικά πεδία και εννοιακές φόρμες" 2017 στις Αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, που είχε εγκαινιάσει επίσης με ομιλίες της. Επεσήμανε τα κύρια εκφραστικά και διαχρονικά χαρακτηριστικά της δουλειάς τουμε μεστό και γλαφυρό λόγο!
Ακολούθησε αισθητική εισήγηση της κ. Ευαγγελίας Νάκα, Ιστορικού Τέχνης για τα έργα του Κώστα Ευαγγελάτου,με τίτλο "Πρόσωπα από τα υλικά του κόσμου". Αναφέρθηκε ιστορικά και κριτικά στις τρεις φάσεις έργων της έκθεσης,με κύριο θεματικό μοτίβο την αναδυόμενη ανθρώπινη μορφή και ιδιαίτερα στην πλέον πρόσφατη ζωγραφική ενότητα του καλλιτέχνη με τα τριαντάφυλλα- ρόδινα ανθέμια.





Ο Κώστας Ευαγγελάτος με συγκίνηση μίλησε για την διαχρονική μελέτη του με θέμα το ανθρώπινο πρόσωπο και σώμα,την εκ του φυσικού ζωγραφική, την άνευ ορίων δημιουργική φαντασία του καλλιτέχνη.
Ευχαρίστησε την κ. Ευαγγελία Μπαφούνη, Διευθύντρια Πολιτισμού Δήμου Πειραιά και όλους όσους συνέβαλαν στην διοργάνωση και την επιτυχία της έκθεσης του.
Ανάμεσα τους τον συνεργάτη του καλλιτέχνη κ. Ντάνυ Μαρτζώκα, 
τον ανθοδέτη κ. Κώστα Ιωαννίδη, τον εικαστικό της Artway κ. Γιώργο Σάρδη, την παραδοσιακή "Βοσκοπούλα" της Κεφαλονιάς.
Στη συνέχεια έκανε αναλυτική ξενάγηση σε όλες τις αίθουσες της έκθεσης και συζήτησε με τους φιλότεχνους πουσυμμετείχαν ένθερμα!
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με δεξίωση στο κεντρικό περιστύλιο του θαυμάσιου νεοκλασικού κτιρίου της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά.



O  διακεκριμένος  ιστορικός  και  θεωρητικός  τέχνης   Λεόντιος  Πετμεζάς  που  μελέτησε  τις  συνθέσεις  του  δημιουργού  στο  κείμενο του  «Εξεικονίσεις  του  Κώστα  Ευαγγελάτου»  που  δημοσιεύθηκε  στον έντυπο  και  ηλεκτρονικό τύπο  επισημαίνει :

''Η τεχνική στην ζωγραφική του εικαστικού δημιουργού Κώστα Ευαγγελάτου  χαρακτηρίζεται από την λεπτότητα στο πλαίσιο της εκτέλεσης και συγκροτείται από τις λυρικές μεταπλάσεις της ογκολογικής βαρύτητας της φύσης. 
Αποδίδονται με αυθόρμητη διάθεση ποιητικής έκφρασης, παρουσίας και πράξης αμέτρητες  πτυχές και φόρμες από συντάξεις συγκεκριμένων κωδικών και εμβληματικών συμβόλων σε αντιπροσωπευτικά δείγματα.
Με ενδιαφέρον αναπαριστάται πέρα από ότι υπάρχει στο περιβάλλον, ότι γεννιέται και μεταλλάσσεται στην σκέψη αυτόνομα και ελεύθερα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται περιορισμοί και εμμονές στις σταθμίσεις που διακατέχουν τον καλλιτέχνη.
Σε αυτή την περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες μορφές της μνήμης  που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους. 
Με μικτές τεχνικές δημιουργείται  αναμφίβολα μια ονειρική ατμόσφαιρα, ενώ βαθμιαία και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον αστείρευτο δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος. 
Στις σημαντικές  συνθέσεις  η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή  της.
Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικά στοιχεία που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε μνημονικές χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες  που  ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
Στις σειρές των δημιουργημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εμπεριέχονται  συμβολισμοί  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές.
Με μοναδική λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τα  αληθινά κομψοτεχνήματα του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά μεγαλείο.
Τα οικεία πρόσωπα αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς ρόλους  και  αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς αποκτούν διαστάσεις.
Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική συνέχεια. 
Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση  που αποτελείται 
από προσωπικές αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές  με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές  που καταδύονταν και καταγράφονται  από χρόνια. 
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής  και της παρουσίας μιας διερευνητικής διαμεσολάβησης. 
Ο ιδιότυπος λόγος του ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση των χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση  στην σχεδιαστική  φύση των επιτευγμάτων του, που σίγουρα  έχουν βιογραφικό χαρακτήρα. 
Περιγράφει  θέσεις και θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία κριτικής επισκόπησης.
Τίποτα δεν είναι τυποποιημένο η προβλέψιμο στην αυθόρμητη και καθόλου επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί. 
Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός προκαλεί ερωτήσεις για τον ίδιο.
Αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.
Παράλληλα προχωρεί σε διατάξεις αξιοποίησης του υπάρχοντος δεδομένου με εννοιολογικούς ρυθμούς, δραστική δομή και εσωτερικότητα δόμησης.''














Τις ημέρες μετά τα εγκαίνια συνέχισαν να  επισκέπτονται  την έκθεση άνθρωποι από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.


















Σχόλια