Η ΕΚΘΕΣΗ ‘’ΠΊΣΩ ΑΠΌ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΊΟ’’ ΤΗΣ ΆΣΠΑΣ ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΉ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΊΟ ΤΗΣ ΠΌΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ.


Γράφει  ο  ΛΕΟΝΤΙΟΣ  ΠΕΤΜΕΖΑΣ

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών– Ίδρυμα Βούρου Ευταξία( Ι. Παπαρρηγοπούλου 5-7, Πλατεία Κλαυθμώνος, παρουσιάζει από τις 17 Απριλίου  εως  τις 19 Μαΐου 2019, την έκθεση γλυπτικής–κεραμικής της καταξιωμένης  σε διεθνές επίπεδο εικαστικού Άσπας Παπαλεξανδρή με θέμα «Πίσω από το Προσωπείο».
Η δημιουργός  έχοντας απόλυτο έλεγχο των υλικών και των εκφραστικών της μέσων, εργάστηκε αδιάλειπτα την τελευταία πενταετία, για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης συλλογής. 
Με θάρρος και ειλικρίνεια, μοιράζεται μαζί μας, συναισθήματα και αλήθειες, εμπειρίες, πόνο αλλά και χαρά, μετουσιώνοντας τα σε τέχνη.
Στην  έκθεση κυριαρχεί η διακριτικά ευφυής  μετάληψη του  αφηρημένου εξπρεσιονισμού ,η αφαίρεση στη ζωγραφική στάση, η ευαισθησία στην σκέψη και την έκφραση , η αναφορά  στην αντί-παραστατική αισθητική του ασυνείδητου.




Εμπεριέχει  το αντικείμενο της  ρομαντικής ενατένισης που το  σκηνικό  της  διεισδύει σε αρχέγονα θεμέλια, σε  συναισθηματικά  φαινόμενα ,σε  μέρη του μυστηρίου της ζωής.
Με λεπτομέρεια, μονοχρωμία, διχρωμία ,κύκλους, γραμμές  παρατήρησης  που συναποτελούν μια καθολική οντότητα, που εναρμονίζεται και  βγαίνει αυτοφυής. 
Ωστόσο, η ακεραιότητα, η ποιότητα και η πρωτοτυπία  ωθούν  σε μία επαναφορά.
Στα  συγκεκριμένα  έργα  αναζητούμε   τα ίχνη  της  παρέμβασης  του δομημένου χρωματικού τοπίου.
Τα συλλέγουμε ,τα απομονώνουμε ,τα παρατηρούμε και τα καταγράφουμε  φωτίζοντας τον  απώτερο σκοπό  της  αποτύπωσης τους.
Κάθε  λήψη  μετουσιώνεται  σε ζωγραφικό πίνακα. 
Επικεντρώνεται σε τοίχους   και περάσματα , σε χώρους που  θα έμεναν απαρατήρητοι στην φθορά του χρόνου και θα περνούσαν στην λήθη. 





Οι  δομές της χαρακτηριστικής ενότητας  δεν απεκδύονται νοήματος.
Φανερώνουν  πληροφορίες  με  αισθητικές προτιμήσεις  και πολιτισμικές  ταυτότητες Aποτελούν δείγμα της διερεύνησης που επιχειρεί  η καλλιτέχνιδα  σύμφωνα με την αρχιτεκτονική ορολογία  ενώ  αναφέρονται  με  έμφαση  στην διάταξη . 
Η αναλυτική προσέγγιση της φόρμας και  η εκλογίκευση της χειρονομίας αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά .
Το χρώμα που χρησιμοποιείτε σχετίζεται  με την  ανακάλυψη του περιβάλλοντος.
Προβάλει  μια  φυσιογνωμία   που στοχεύει  στην μεθοδευμένη διαπαιδαγώγηση του κοινού μέσα από την  αισθητική  έκφραση ,την ψυχική ευφορία, την  δύναμη  των  αναζητήσεων . 
Συγκροτοτείτε  ολοκληρωμένα  ένας  πολυδιάστατος  χαρακτήρας  που  επιδέχεται ερμηνευτικές ματιές με ευρύτερες  τάσεις , ισορροπίες  ανανέωσης   και ευρηματικές  συνομιλίες . 
Οι  ιδεογραφικές απολήξεις  εστιάζουν στην αναπαραγωγή  της ουσιαστικής  τοποθέτησης  και επισυνάπτουν την διαπραγμάτευση ενός προσδιορισμού . 
Οι συστοιχίες της αντανάκλασης προβάλλουν  την  σπονδυλωτή ανασύσταση  και  προσάγουν  δεδομένα ανοίγοντας  διόδους στην μετάλλαξη και στο πρότυπο  θέασης του φαντασιακού   ενημερώνοντας για την αλήθεια και την δύναμη  της δημιουργού.  





Η ενοποιητική πορεία  συνδέει τις  εκφάνσεις  φτάνοντας    στην αυστηρή ακινησία, στην τραχύτητα  των  γραμμών, στις  κάθετες επιφάνειες, στις αφηρημένες  στοιχειοθετήσεις , στις κινήσεις και τις εντάσεις των εύπλαστων εμπλουτισμένων με σχέδιο  προτάσεων .
Μέσα από την επεξεργασμένη απλότητα καταλήγει  στην σύζευξη  των  μετουσιωμένων   επιφανειών .
Πρόκειται για μια εμβληματική συγχορδία καταθέσεων με νοσταλγικές επιδράσεις τονικότητες και  επισημάνσεις που ενδυναμώνουν   την αυθεντική  σημασία  της παρουσίας. 
Με κυρίαρχες  διαστάσεις χωρίζονται   συμβολιστικά και  εμπεριέχουν συνειδητά πρωτογενές επίπεδο αποτυπώσεων.
Συγκροτούν μια  αφαιρετική συνδιάλεξη  με συνειδησιακό ορόσημο  και ένα  πέρασμα  στην συλλογικότητα  με φορτίσεις που ξεκινούν από το παρελθόν και καταλήγουν στο σήμερα .
Χρησιμοποιούν  συνδυασμούς κατάδυσης και περιήγησης με αντιστοιχίες.



Σχόλια