Η ΕΚΘΕΣΗ " LES ROSES " / " ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ '' ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΚΑΙ Η ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ '' ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ '' ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ '' VILLA ΡΟΔΟΠΗ '' ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ.
Από τις 17 Αυγούστου ως τις 7 Σεπτεμβρίου 2019 διαρκεί η νέα εικαστική έκθεση με τίτλο "LES ROSES" /
"ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ του Κώστα Ευαγγελάτου στην Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη ,Ι Μεσολωρά 7 & Βύρωνος στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς .
Την βραδιά των εγκαινίων παράλληλα θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση Λόγου και Τέχνης "Πανσέληνος στον κήπο", στην "ΜΩΒ ΣΚΗΝΗ" του κήπου της Σύγχρονης Πινακοθήκης Villa Ροδόπη .
Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει για την έκθεση :
’’Το θέμα οικείο και δόκιμο στον καλλιτέχνη από την πρώιμη νεότητα του που σχεδίαζε εκ του φυσικού τριαντάφυλλα, αναπαρίσταται με την ωριμότητα του παρόντος σε νέα αισθητική προσέγγιση και σύγχρονη εικαστική γραφή των ανθογραφιών που μερικές φορές συνδυάζονται με αναδυόμενες ανθρώπινες μορφές. Η συνθετική αρμονία και η φυσική ομορφιά των ρόδων μπολιάζεται με έντονα χρώματα και λεπτές αποχρώσεις, που διαγράφονται με στίγματα και λεπτές γραμμές, μέσα σε φόντα συμπαντικών και συμβολικών εκτάσεων, γήινων, θαλάσσιων και ουράνιων πεδίων.
Τα κομψοτεχνήματα τονίζουν μέσα από την μνήμη τα αποτυπώματα της συνύπαρξης της τέχνης με την πραγματικότητα .
Πρόκειται για μια ενότητα κυρίαρχης θεματογραφίας που επικεντρώνεται με δυναμικό εκφραστικό ιδίωμα .
Οι πολυδιάστατες σχεδιάσεις μεθοδικά αναδεικνύουν ολοκληρωμένες συλλήψεις με μορφοπλαστική αναζήτηση και συνθέσεις που διαθέτουν αυτάρκεια στην ανάπλαση .
Με ακρίβεια και δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση διατηρούν το μεγαλείο στην υπερβατικότητα της τεχνικής οντότητας.
Οι καταθέσεις είναι ευεργετικές για στοχαστικές σκέψεις καθώς απεικονίζουν με παραστατικό τρόπο αντιστίξεις με σημειογραφίες και αρχετυπικές εικόνες.
Την βραδιά των εγκαινίων παράλληλα θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση Λόγου και Τέχνης "Πανσέληνος στον κήπο", στην "ΜΩΒ ΣΚΗΝΗ" του κήπου της Σύγχρονης Πινακοθήκης Villa Ροδόπη .
Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει για την έκθεση :
’’Το θέμα οικείο και δόκιμο στον καλλιτέχνη από την πρώιμη νεότητα του που σχεδίαζε εκ του φυσικού τριαντάφυλλα, αναπαρίσταται με την ωριμότητα του παρόντος σε νέα αισθητική προσέγγιση και σύγχρονη εικαστική γραφή των ανθογραφιών που μερικές φορές συνδυάζονται με αναδυόμενες ανθρώπινες μορφές. Η συνθετική αρμονία και η φυσική ομορφιά των ρόδων μπολιάζεται με έντονα χρώματα και λεπτές αποχρώσεις, που διαγράφονται με στίγματα και λεπτές γραμμές, μέσα σε φόντα συμπαντικών και συμβολικών εκτάσεων, γήινων, θαλάσσιων και ουράνιων πεδίων.
Τα κομψοτεχνήματα τονίζουν μέσα από την μνήμη τα αποτυπώματα της συνύπαρξης της τέχνης με την πραγματικότητα .
Πρόκειται για μια ενότητα κυρίαρχης θεματογραφίας που επικεντρώνεται με δυναμικό εκφραστικό ιδίωμα .
Οι πολυδιάστατες σχεδιάσεις μεθοδικά αναδεικνύουν ολοκληρωμένες συλλήψεις με μορφοπλαστική αναζήτηση και συνθέσεις που διαθέτουν αυτάρκεια στην ανάπλαση .
Με ακρίβεια και δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση διατηρούν το μεγαλείο στην υπερβατικότητα της τεχνικής οντότητας.
Οι καταθέσεις είναι ευεργετικές για στοχαστικές σκέψεις καθώς απεικονίζουν με παραστατικό τρόπο αντιστίξεις με σημειογραφίες και αρχετυπικές εικόνες.
Παράλληλα ανακαλούν αναφορές με
διαφορετικά μεταξύ τους νοήματα και μηνύματα. Εμπεριέχουν μια ενοποιητική γραμμή που με οπτική
αντίληψη αποκαλύπτει ένα βαθυστόχαστο περιεχόμενο δεδομένων. Στον πυρήνα της τεχνοτροπίας
βρίσκεται ως φιλοσοφία ζωής η επικοινωνία με τον χώρο του σημερινού και του παρελθοντολογικού σημαίνοντος.
Οι αφηγήσεις με έντονες χρωματικές απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα. Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες που αναδεικνύουν τις σημάνσεις των ερεθισμάτων και των επηρεασμών .
Καθορίζουν μια διαχείριση που επιδεικνύει τις συνεπαγόμενες συναισθηματικές αυξομειώσεις και τις βιωματικές αναμνήσεις.
Τα εκθέματα πολλαπλασιάζουν πολύπλευρες αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα. Ενέχουν εντυπώσεις νοσταλγίας και αναπόλησης με συναφή μετάλλαξη και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών . Επισυνάπτουν φωτεινά παιχνιδίσματα προσδίδοντας δοτική πνοή με εμβληματική έμφαση .
Χάρη στην εσωτερικότητα που συντονίζεται με ογκολογική βαρύτητα η χαρισματική θέση των νοητικών πτυχών αντιπαραθέτει με πειστικότητα στιγμές των σχηματικών όψεων.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος αφομοιώνει τα επίπεδα της προχωρημένης παραστατικότητας ενώ παράλληλα ενεργοποιεί την κινητοποίηση αρμονικών κατανύξεων.
Η αισθητική παρέμβαση του συμπληρώνεται με διαβαθμίσεις αξιώσεων που εύληπτα αναπαράγουν αλλεπάλληλες επεμβάσεις στους προσδιορισμούς της συνειδητής υφής.
Ο συνειρμικός κόσμος του διεισδύει ευπρόσδεκτα στα πλαίσια μιας συλλογικότητας που κατευθύνει σε σταθερά μοτίβα και σε απεικονίσεις οριοθέτησης .
Οργανώνει ευρηματικά ένα αυθύπαρκτο και πολύσημο κύκλο διατυπώσεων.
Με βεβαιότητα προθέσεων οι εκλεκτικές διαστρωματώσεις του μετατρέπουν την αναμορφωτική χειρονομία σε ενδόμυχη συνάρτηση και την ένταση της μεταφοράς σε προσθετική ουσιώδη διαπραγμάτευση.
Η χροιά της ισορροπίας των επιφανειών αναδιοργανώνει το φάσμα στο εκρηκτικό αποκορύφωμα των μελετημένων μεγεθών και το ευφραντικό απόσταγμα της σφοδρότητας του χωροχρόνου.
Οι συνολικές διεργασίες οριοθετούν την διεξαγωγή τους με εννοιολογικούς συσχετισμούς που ανασυγκροτούν δομικά κάθε δραστικότητα των διαθέσιμων εμπειριών .
Οι αφηγήσεις με έντονες χρωματικές απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα. Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες που αναδεικνύουν τις σημάνσεις των ερεθισμάτων και των επηρεασμών .
Καθορίζουν μια διαχείριση που επιδεικνύει τις συνεπαγόμενες συναισθηματικές αυξομειώσεις και τις βιωματικές αναμνήσεις.
Τα εκθέματα πολλαπλασιάζουν πολύπλευρες αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα. Ενέχουν εντυπώσεις νοσταλγίας και αναπόλησης με συναφή μετάλλαξη και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών . Επισυνάπτουν φωτεινά παιχνιδίσματα προσδίδοντας δοτική πνοή με εμβληματική έμφαση .
Χάρη στην εσωτερικότητα που συντονίζεται με ογκολογική βαρύτητα η χαρισματική θέση των νοητικών πτυχών αντιπαραθέτει με πειστικότητα στιγμές των σχηματικών όψεων.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος αφομοιώνει τα επίπεδα της προχωρημένης παραστατικότητας ενώ παράλληλα ενεργοποιεί την κινητοποίηση αρμονικών κατανύξεων.
Η αισθητική παρέμβαση του συμπληρώνεται με διαβαθμίσεις αξιώσεων που εύληπτα αναπαράγουν αλλεπάλληλες επεμβάσεις στους προσδιορισμούς της συνειδητής υφής.
Ο συνειρμικός κόσμος του διεισδύει ευπρόσδεκτα στα πλαίσια μιας συλλογικότητας που κατευθύνει σε σταθερά μοτίβα και σε απεικονίσεις οριοθέτησης .
Οργανώνει ευρηματικά ένα αυθύπαρκτο και πολύσημο κύκλο διατυπώσεων.
Με βεβαιότητα προθέσεων οι εκλεκτικές διαστρωματώσεις του μετατρέπουν την αναμορφωτική χειρονομία σε ενδόμυχη συνάρτηση και την ένταση της μεταφοράς σε προσθετική ουσιώδη διαπραγμάτευση.
Η χροιά της ισορροπίας των επιφανειών αναδιοργανώνει το φάσμα στο εκρηκτικό αποκορύφωμα των μελετημένων μεγεθών και το ευφραντικό απόσταγμα της σφοδρότητας του χωροχρόνου.
Οι συνολικές διεργασίες οριοθετούν την διεξαγωγή τους με εννοιολογικούς συσχετισμούς που ανασυγκροτούν δομικά κάθε δραστικότητα των διαθέσιμων εμπειριών .
H εικαστικός, με σπουδές στον Ευρωπαικό πολιτισμό Μαριλένα Φωκά που έχει μελετήσει τις
συγκεκριμένες αποδόσεις του καλλιτέχνη επισημαίνει για την έκθεση :
‘’Στην αποτύπωση των «Ρόδων» του Κώστα Ευαγγελάτου επικοινωνούνται υπαρξιακές και φιλοσοφικές αναζητήσεις με την μορφή των πολυποίκιλων αισθητικών στοιχείων, των μοτίβων της μεταμόρφωσης και των επάλληλων σταδιακών αποκαλύψεων με διττό συμβολισμό. Σε αυτά ανιχνεύεται το μυθολογικό αρχέτυπο της Ροδάνθης αναφορικά με την εσωτερικότητα και την ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων.
Επικαλυμμένα με χρυσές, κίτρινες και κόκκινες εκλάμψεις μας καταδεικνύουν την θεϊκή-μυθική τους προέλευση και ταυτίζονται με την καταδιωκόμενη Ροδάνθη που μεταμορφώθηκε από την θεά του κυνηγιού, Άρτεμη, σε ρόδο.
Μετά την μεταμόρφωσή της προικοδοτήθηκε με την διττή της φύση, ευαίσθητη και παράλληλα « ως ξυλώδης και φέρουσα άκανθες»- απειλητική. Μας αποκαλύπτουν ένα ευαίσθητο ψυχισμό που τοποθετείται ανάλογα με τον τρόπο προσέγγισης αυτού που θέλγεται από το θεσπέσιο άρωμα που αναδίδουν και επιθυμεί την κοινωνία με αυτά.
Η σχέση αυτή μπορεί να λάβει χώρα μόνο κάτω από ειδικές συνθήκες : η προσέγγιση να γίνει σταδιακά, απλά, τότε τα πέταλα σαν τα πέπλα της Σαλώμης μυσταγωγικά, με ευαισθησία, συνέπεια και σεβασμό θα μας οδηγήσουν στον πυρήνα την τρυφερής φύσης, ανακαλύπτοντας τον εσωτερικό πλούτο τους.
Εκφράζουν την διαχρονική ομορφιά του έρωτα, τους κραδασμούς της ανάσας, τους χτύπους της καρδιάς μέσα από μια πανδαισία χρωμάτων που αποδίδεται με περίτεχνους φωτεινούς και δραματικούς τόνους που μας συμπαρασύρουν στο χρονικό των διακυμάνσεων μιας σχέσης που μέσα στον χωροχρόνο της ερωτικής εμπειρίας μπορεί ουσιαστικά να μεταφέρει τον αποδέκτη από την κόλαση στον παράδεισο.’’
‘’Στην αποτύπωση των «Ρόδων» του Κώστα Ευαγγελάτου επικοινωνούνται υπαρξιακές και φιλοσοφικές αναζητήσεις με την μορφή των πολυποίκιλων αισθητικών στοιχείων, των μοτίβων της μεταμόρφωσης και των επάλληλων σταδιακών αποκαλύψεων με διττό συμβολισμό. Σε αυτά ανιχνεύεται το μυθολογικό αρχέτυπο της Ροδάνθης αναφορικά με την εσωτερικότητα και την ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων.
Επικαλυμμένα με χρυσές, κίτρινες και κόκκινες εκλάμψεις μας καταδεικνύουν την θεϊκή-μυθική τους προέλευση και ταυτίζονται με την καταδιωκόμενη Ροδάνθη που μεταμορφώθηκε από την θεά του κυνηγιού, Άρτεμη, σε ρόδο.
Μετά την μεταμόρφωσή της προικοδοτήθηκε με την διττή της φύση, ευαίσθητη και παράλληλα « ως ξυλώδης και φέρουσα άκανθες»- απειλητική. Μας αποκαλύπτουν ένα ευαίσθητο ψυχισμό που τοποθετείται ανάλογα με τον τρόπο προσέγγισης αυτού που θέλγεται από το θεσπέσιο άρωμα που αναδίδουν και επιθυμεί την κοινωνία με αυτά.
Η σχέση αυτή μπορεί να λάβει χώρα μόνο κάτω από ειδικές συνθήκες : η προσέγγιση να γίνει σταδιακά, απλά, τότε τα πέταλα σαν τα πέπλα της Σαλώμης μυσταγωγικά, με ευαισθησία, συνέπεια και σεβασμό θα μας οδηγήσουν στον πυρήνα την τρυφερής φύσης, ανακαλύπτοντας τον εσωτερικό πλούτο τους.
Εκφράζουν την διαχρονική ομορφιά του έρωτα, τους κραδασμούς της ανάσας, τους χτύπους της καρδιάς μέσα από μια πανδαισία χρωμάτων που αποδίδεται με περίτεχνους φωτεινούς και δραματικούς τόνους που μας συμπαρασύρουν στο χρονικό των διακυμάνσεων μιας σχέσης που μέσα στον χωροχρόνο της ερωτικής εμπειρίας μπορεί ουσιαστικά να μεταφέρει τον αποδέκτη από την κόλαση στον παράδεισο.’’
Η έκθεση " Εγκόλπια
απεικονίσματα-Πρόσωπα και μνήμες " συνεχίζεται και λειτουργεί με ξεναγήσεις.
www.gisi.gr/evangelatos
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου