ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ.



"ΕΓΚΟΛΠΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΣ"

ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΕΧΡΙ  10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019





Συνεχίζεται με επιτυχία στο Αργοστόλι η έκθεση του εικαστικού, λογοτέχνη, θεωρητικού της σύγχρονης τέχνης Κώστα Ευαγγελάτου με τίτλο "Εγκόλπια απεικονίσματα- Πρόσωπα και μνήμες" στη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ. 
Η ιδιότυπη έκθεση ζωγραφικής, με πορτρέτα, σχέδια εκ του φυσικού και ενθυμήματα είναι αφιερωμένη από τον καλλιτέχνη στη μνήμη του πατέρα του Χαρίλαου Ευαγγελάτου- είκοσι χρόνια απουσίας.










Ο Νίκος Μοσχονάς, ιστορικός, κριτικός τέχνης, συγγραφέας, Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών έχει αναφερθεί για τις προσωπογραφικές συνθέσεις του Κώστα Ευαγγελάτου στην έκδοση ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ / FIGURATIONS. Μεταξύ άλλων επισημαίνει στο κείμενο του:

Με μακρόχρονη άσκηση στην παρατήρηση και στον σχεδιασμό προσώπων οδηγείται στη δημιουργία προσωπογραφιών με λιτά μέσα γραφής.
Τα καθαρά γραμμικά περιγράμματα που αρθρώνει διατυπώνουν με πληρότητα τα χαρακτηριστικά της μορφής.
Ο ζωγράφος επιχειρεί να προσεγγίσει μέσα από μια εξατομικευμένη διαδικασία το πρόσωπο ως εικαστικό αντικείμενο.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά επισημαίνονται και προσδιορίζονται με στόχο τη νατουραλιστική απόδοση της φυσιογνωμίας κάθε προσώπου. Κύριο μέλημα του ζωγράφου είναι η σύλληψη και η αποτύπωση της προσωπικότητας και του ψυχισμού του εικονιζόμενου. 
Στην επεξεργασία του θέματος ο Κώστας Ευαγγελάτος χρησιμοποιεί ποικιλία τεχνικών. Σινική μελάνη με γραφίδα ή χρωστήρα, κάποιες φορές σε συνδυασμό με την τεχνική της υδατογραφίας ή της τέμπερας. Άλλοτε χρησιμοποιείται στη σχεδίαση το μολύβι, η ζωγραφική με αυγοτέμπερα, με ελαιόχρωμα ή με μικτή τεχνική, όπου συνεργάζονται αρμονικά μελάνια, χρώματα του λαδιού και ακρυλικά.
Στις προσωπογραφίες το χρώμα συνήθως έχει επικουρικό ρόλο.
Η εικαστική αντίληψη του θέματος και ο δυναμισμός του σχεδίου, η καθαρότητα της γραμμής και η ευκρίνεια της μορφής προδίδουν αρετές που προσφέρονται για θεμελίωση υψηλής ποιότητας έργου.
Είναι πραγματικά ευχάριστη η διαπίστωση ότι ορισμένες προσωπογραφίες στο σύνολό τους προσεγγίζουν βαθμούς υψηλής εκφραστικής δύναμης και τελειότητας.
Εκείνο που χαρακτηρίζει γενικά τη δουλειά του Κώστα Ευαγγελάτου είναι η πολλαπλότητα μέσων και τρόπων έκφρασης, η μεθοδικότητα στην ανίχνευση του πραγματικού και η επιλεκτικότητα στην απόδοση του ιδεατού.

ΝΙΚΟΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ
Ιστορικός, κριτικός τέχνης, συγγραφέας, Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.














Ο Ιστορικός  τέχνης  Λεόντιος  Πετμεζάς  επισημαίνει  σε  κριτικό  του  κείμενο: 

'' Σε αυτή την περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων του Κώστα Ευαγγελάτου εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες μορφές της μνήμης  που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους.
Με μικτές τεχνικές δημιουργείται  αναμφίβολα μια ονειρική ατμόσφαιρα, ενώ βαθμιαία  και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον αστείρευτο  δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος
Στις σημαντικές  συνθέσεις  η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή  της.  
Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικά  στοιχεία  που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε μνημονικές χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες  που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
Στις σειρές των δημιουργημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εμπεριέχονται  συμβολισμοί  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές.
Με μοναδική λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τα  αληθινά κομψοτεχνήματα του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά  μεγαλείο. Τα οικεία αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς  ρόλους  και  αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς αποκτούν διαστάσεις. 
Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική συνέχεια.
Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση  που αποτελείται από προσωπικές αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές  με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές  που καταδύονταν και καταγράφονται  από χρόνια στο ευρύτερο.
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής  και της παρουσίας μιας διερευνητικής διαμεσολάβησης. 
Ο ιδιότυπος λόγος του ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση των χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση  στην σχεδιαστική  φύση των επιτευγμάτων του που σίγουρα  έχουν βιογραφικό χαρακτήρα. 
Περιγράφει  θέσεις και θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία κριτικής επισκόπησης. 
Τίποτα δεν είναι τυποποιημένο η προβλέψιμο στην αυθόρμητη και καθόλου επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί.
Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός  προκαλεί ερωτήσεις για τον ίδιο. Αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.''














Η έκθεση θα λειτουργεί με ξεναγήσεις, Τετάρτη και Σάββατο 8 μ.μ.- 10 μ. μ.
Είσοδος ελεύθερη


Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη / Villa Rodopi art collection,
Ι. Μεσολωρά 7 και  Λεωφόρος Βύρωνος στο Αργοστόλι Κεφαλονιά.

Σχόλια