KYΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ''ΔΟΚΙΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ'' ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΦΩΚΑ ΜΕ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ το νέο βιβλίο-δοκίμιο της Μαριλένας Φωκά με τίτλο ''ΔΟΚΙΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ''.
Στον πρόλογο του ο πολιτικός επιστήμων- ιστορικός τέχνης επισημαίνει :
'' Η συλλογική παρουσίαση των δοκιμίων της εικαστικού-αγιογράφου Μαριλένας Φωκά αποτελεί επιλεγμένο απάνθισμα ενδεικτικών κειμένων που με προοπτική αναπαραγωγής ανασύρουν ,ανασυγκροτούν και αποθησαυρίζουν πολυδιάστατες έγκριτες αναφορές από την ευρύτατη γκάμα και την εμβέλεια του φάσματος της μέχρι σήμερα συμμετοχής της στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Η εμπεριστατωμένη διακριτική σημειωτική εμπέδωση τους με προσφιλή και οικεία συμβολιστική διαδρομών συγκροτείται από αυτούσιες και αυτόχθονες ενότητες που περισυλλέγουν αυτοτελείς κατηγορίες με ποικίλο πνευματικό προσανατολισμό και έγκαιρο προσδιορισμό πρωτοκόλλου.
Παράλληλα με σθεναρή τόλμη στην πραγμάτευση και την πραγμάτωση η πολυκύμαντη προσθετική συμπλήρωση που επιτελούν αναμορφωτικά καταλήγει να ενσταλάζει στην τελεολογική πληρότητα παραθέτοντας αυτόφωτες γνώσεις συγγράμματος και φιλτραρισμένες ποιοτικά πληροφορίες.
Η κυρίαρχη γραφή τους στην πορεία κατέχει δικαιωματικά και κυριολεκτικά μια σημαντική θέση με θεματική στόχευση και απόλυτα διευρυμένη ματιά στο κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο που αναμφίβολα δεν απομυθοποιεί αλλά υπερνικά και κορυφώνεται σε εκπαιδευτικές καταστάσεις εξιχνιάσεων.
Με ιδεολογική ευαισθησία ανάπτυξης και επαρκή ανέλιξη η δοκιμιογράφος ανιχνεύει και δίνει έμφαση σε μια στρατηγική γλωσσικής νόρμας που αναπτύσσεται με διαισθητική λεκτική απεικόνιση και συνέχεια . Υπερασπίζεται και υπερθεματίζει αγωνιστικά και δυναμικά θεάσεις και σημάνσεις θέτοντας κύριο σκοπό και στόχο την ορθότητα των απόψεων που προσκομίζει παρενθετικά .Με λογοτεχνικές περγαμηνές και παρακαταθήκες χρονικού και ντοκουμέντου το πόνημα της επιδίδεται έντεχνα και ευπρόσδεκτα στην διευθέτηση μιας ενδόμυχης διερεύνησης με βαρύτητα.
Σκιαγραφεί και επεξηγεί με προέκταση πιστότητας μια διαγώνια δυναμική ακολουθώντας καταλυτικά μια κατάθεση με ενδοσκόπηση, προβληματισμό, εξάρσεις και εκφάνσεις με περιεχόμενο στο οποίο τονίζονται οι οραματισμοί ενός ψυχισμού που ενημερώνεται και ψάχνει ακατάπαυστα διαρκώς και συνεχώς .Καθοδηγεί συνειρμικά , καλεί και υποδεικνύει ανοικτά , πληροφορεί τον αναγνώστη και τον κρατά σε διαρκή εγρήγορση με ξεχωριστή συναισθηματική υπόσταση απέναντι στην αλήθεια. Εμπλουτίζει τις γνώσεις του ,απαντά στα αιτήματα και στα ερωτηματικά του, οξύνει την κρίση του ,καλλιεργεί και μετουσιώνει διδάγματα και εντυπώσεις καθώς επιχειρηματολογεί με αντικειμενική και υποκειμενική σκοπιά και χροιά.
Η χαρισματική παρεμβατική και καθηγητική ιδιότητα που διαφαίνεται στις σελίδες του βιβλίου εστιάζεται και επισυνάπτεται σε συστοιχίες και αφορμές που στελεχώνουν μια περιρρέουσα φυσική και φορτισμένη ατμόσφαιρα .
Συνδέεται άμεσα και έμμεσα με το ρεαλιστικό περιβάλλον της εφικτής εικόνας και αποβλέπει στην εγκαθίδρυση ιδιότυπων στάσεων και γνωματεύσεων.
Μεταποιώντας πρώτιστα και εντυπωσιακά τους προσδοκώμενους συσχετισμούς εντρυφά στην σφαίρα της υπέρβασης και ενατενίζει με υπερβατική βούληση ότι υπερακοντίζει την συμπαντική νομοτέλεια με την προσθήκη των κατάλληλων και απαιτούμενων υλικών.Στοιχειοθετεί εκλεκτικά εκκολαπτόμενα και ενορχηστρωμένα χαρακτηριστικά .Το συνολικό δοκίμιο προσεγγίζει την αναμόρφωση και την έλκυση του εικονιστικού ιδεολογήματος, στις τάξεις του οποίου εντάσσεται η θεώρηση της ανασύστασης που διανύει.Ο χώρος του με διαχρονική ομοιογένεια και ακρίβεια επιμερίζεται διαρθρωτικά σε επίπεδα τόνων καθώς ισορροπεί με αδρότητα πάνω σε μια συγκεκριμένη τροχιά πορείας με περισσή εγκυρότητα στις προθέσεις.
Εμβόλιμα οι οπτικές προσλαμβάνουσες του συνδιαλέγονται και συνυπάρχουν σε ενσωματωμένες χωρονομικές ιδιάζουσες καταβολές.
Οι κεραίες της γράφουσας ενεργοποιούν υφολογικά ,κατά κόρον, με περιδίνηση μνημονικά συμβάντα και μνημειακά πεπραγμένα του παρελθόντος χρόνου, της τρέχουσας επικαιρότητας, καθημερινότητας και εποχής που λειτουργούν μεθοδικά σαν πομπός και δέκτης επεισοδιακών επισημάνσεων.
Διαβάζουμε μια μελέτη που πραγματεύεται αξιοσημείωτα θρησκευτικά, θεολογικά ,φιλολογικά, φιλοσοφικά, ιστορικά , λογοτεχνικά ,πολιτιστικά, κοινωνιολογικά και άλλα θέματα με δύναμη επιμέλειας ,δυναμική πνοή , συμμετρική διάταξη ενώ παράλληλα διαθέτει σπονδή στην αισθητική .
Η ύψιστη σημασία της έγκειται κυρίως στον δοκιμιακό λόγο, στην προσπάθεια και στην διερεύνηση που προσφέρεται στον αναγνώστη με σαφήνεια διαλόγου , ακρίβεια συζήτησης, φυσικότητα έκφρασης, καλλιέργεια και καλλιέπεια , με ευσύνοπτο, ουσιώδη και καλογραμμένο τρόπο απόδοσης ,πρόσβασης και οντότητας. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ως κράμα ,αποτέλεσμα ,αντίκτυπο και απόρροια στοχασμού εκπέμπει και διατηρεί ένα γοητευτικό είδος συγγραφής που προβάλλει και προδιαγράφει δυνατότητες και χαρίσματα όπως η βαθιά γνώση , η ικανότητα για απλούστευση και απλοποίηση, η ευλυγισία στην συντόμευση και στην σταχυολόγηση, η συνέπεια των εύστοχων οριακών προσεγγίσεων .
Επιτρέπει στις τεκμηριωμένες περιπλανήσεις και περιηγήσεις να στοιχειοθετούνται με θεωρητικό τρόπο αναδεύοντας και ανατιμώντας συνάφειες ,ταυτίσεις ,αντιλήψεις, παρεκκλίσεις, παρεκβάσεις και παρατηρήσεις.
Οι κινήσεις και οι σκέψεις επαναφέρουν δηλωτικά μοτίβα συμπεριφοράς και αγωγής που σημαδεύονται ανεξίτηλα από την συγγραφική αδεία με εμβόλιμη αυτοδιάθεση για περαιτέρω αναζήτηση και ανίχνευση.Η παρούσα σημαντική πραγματεία και διατριβή της Μαριλένας Φωκά με επιστημονική κατάρτιση , πολιτιστική και διαδραστική συνδιαλλαγή αποσκοπεί και αποβλέπει να διασαφηνίσει, να αποσαφηνίσει ,να μεταδώσει . Μηνύει και μυεί με αρωγή το πλατύ κοινό καίρια και ουσιαστικά.
Το επιμελημένο σχεδίασμα της αποκαλύπτει έμπρακτα την έννοια ενός ευθυτενούς παραδειγματικού πλαισίου που υπόκειται στην ακτινοβολία της προβολής και εισακούεται από μια αδέσμευτη διαδικασία .
Χαρακτηρίζει, επιδεικνύει, ακτινογραφεί, καταλογίζει, προκαταβάλει και χαιρετίζει μάχιμα μια ενορατική σημειολογική που αναδύεται, κυμαίνεται και διαχέεται βαθμιαία και σταδιακά ανάμεσα στα ιδεογράμματα της ενδελεχούς λεπτομέρειας και στις εντάσεις των εμφορούμενων εικονισμών .
Η προσωπική επιλογή που διεκπεραιώνει αποδεικτικά ως μέσο αντλεί και δραστηριοποιεί καταθέσεις από την ειδίκευση της εμπειρίας , από την συσσώρευση και την προσήλωση στην εντρύφηση της έρευνας .
Στον πρόλογο του ο πολιτικός επιστήμων- ιστορικός τέχνης επισημαίνει :
'' Η συλλογική παρουσίαση των δοκιμίων της εικαστικού-αγιογράφου Μαριλένας Φωκά αποτελεί επιλεγμένο απάνθισμα ενδεικτικών κειμένων που με προοπτική αναπαραγωγής ανασύρουν ,ανασυγκροτούν και αποθησαυρίζουν πολυδιάστατες έγκριτες αναφορές από την ευρύτατη γκάμα και την εμβέλεια του φάσματος της μέχρι σήμερα συμμετοχής της στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Η εμπεριστατωμένη διακριτική σημειωτική εμπέδωση τους με προσφιλή και οικεία συμβολιστική διαδρομών συγκροτείται από αυτούσιες και αυτόχθονες ενότητες που περισυλλέγουν αυτοτελείς κατηγορίες με ποικίλο πνευματικό προσανατολισμό και έγκαιρο προσδιορισμό πρωτοκόλλου.
Παράλληλα με σθεναρή τόλμη στην πραγμάτευση και την πραγμάτωση η πολυκύμαντη προσθετική συμπλήρωση που επιτελούν αναμορφωτικά καταλήγει να ενσταλάζει στην τελεολογική πληρότητα παραθέτοντας αυτόφωτες γνώσεις συγγράμματος και φιλτραρισμένες ποιοτικά πληροφορίες.
Η κυρίαρχη γραφή τους στην πορεία κατέχει δικαιωματικά και κυριολεκτικά μια σημαντική θέση με θεματική στόχευση και απόλυτα διευρυμένη ματιά στο κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο που αναμφίβολα δεν απομυθοποιεί αλλά υπερνικά και κορυφώνεται σε εκπαιδευτικές καταστάσεις εξιχνιάσεων.
Με ιδεολογική ευαισθησία ανάπτυξης και επαρκή ανέλιξη η δοκιμιογράφος ανιχνεύει και δίνει έμφαση σε μια στρατηγική γλωσσικής νόρμας που αναπτύσσεται με διαισθητική λεκτική απεικόνιση και συνέχεια . Υπερασπίζεται και υπερθεματίζει αγωνιστικά και δυναμικά θεάσεις και σημάνσεις θέτοντας κύριο σκοπό και στόχο την ορθότητα των απόψεων που προσκομίζει παρενθετικά .Με λογοτεχνικές περγαμηνές και παρακαταθήκες χρονικού και ντοκουμέντου το πόνημα της επιδίδεται έντεχνα και ευπρόσδεκτα στην διευθέτηση μιας ενδόμυχης διερεύνησης με βαρύτητα.
Σκιαγραφεί και επεξηγεί με προέκταση πιστότητας μια διαγώνια δυναμική ακολουθώντας καταλυτικά μια κατάθεση με ενδοσκόπηση, προβληματισμό, εξάρσεις και εκφάνσεις με περιεχόμενο στο οποίο τονίζονται οι οραματισμοί ενός ψυχισμού που ενημερώνεται και ψάχνει ακατάπαυστα διαρκώς και συνεχώς .Καθοδηγεί συνειρμικά , καλεί και υποδεικνύει ανοικτά , πληροφορεί τον αναγνώστη και τον κρατά σε διαρκή εγρήγορση με ξεχωριστή συναισθηματική υπόσταση απέναντι στην αλήθεια. Εμπλουτίζει τις γνώσεις του ,απαντά στα αιτήματα και στα ερωτηματικά του, οξύνει την κρίση του ,καλλιεργεί και μετουσιώνει διδάγματα και εντυπώσεις καθώς επιχειρηματολογεί με αντικειμενική και υποκειμενική σκοπιά και χροιά.
Η χαρισματική παρεμβατική και καθηγητική ιδιότητα που διαφαίνεται στις σελίδες του βιβλίου εστιάζεται και επισυνάπτεται σε συστοιχίες και αφορμές που στελεχώνουν μια περιρρέουσα φυσική και φορτισμένη ατμόσφαιρα .
Συνδέεται άμεσα και έμμεσα με το ρεαλιστικό περιβάλλον της εφικτής εικόνας και αποβλέπει στην εγκαθίδρυση ιδιότυπων στάσεων και γνωματεύσεων.
Μεταποιώντας πρώτιστα και εντυπωσιακά τους προσδοκώμενους συσχετισμούς εντρυφά στην σφαίρα της υπέρβασης και ενατενίζει με υπερβατική βούληση ότι υπερακοντίζει την συμπαντική νομοτέλεια με την προσθήκη των κατάλληλων και απαιτούμενων υλικών.Στοιχειοθετεί εκλεκτικά εκκολαπτόμενα και ενορχηστρωμένα χαρακτηριστικά .Το συνολικό δοκίμιο προσεγγίζει την αναμόρφωση και την έλκυση του εικονιστικού ιδεολογήματος, στις τάξεις του οποίου εντάσσεται η θεώρηση της ανασύστασης που διανύει.Ο χώρος του με διαχρονική ομοιογένεια και ακρίβεια επιμερίζεται διαρθρωτικά σε επίπεδα τόνων καθώς ισορροπεί με αδρότητα πάνω σε μια συγκεκριμένη τροχιά πορείας με περισσή εγκυρότητα στις προθέσεις.
Εμβόλιμα οι οπτικές προσλαμβάνουσες του συνδιαλέγονται και συνυπάρχουν σε ενσωματωμένες χωρονομικές ιδιάζουσες καταβολές.
Οι κεραίες της γράφουσας ενεργοποιούν υφολογικά ,κατά κόρον, με περιδίνηση μνημονικά συμβάντα και μνημειακά πεπραγμένα του παρελθόντος χρόνου, της τρέχουσας επικαιρότητας, καθημερινότητας και εποχής που λειτουργούν μεθοδικά σαν πομπός και δέκτης επεισοδιακών επισημάνσεων.
Διαβάζουμε μια μελέτη που πραγματεύεται αξιοσημείωτα θρησκευτικά, θεολογικά ,φιλολογικά, φιλοσοφικά, ιστορικά , λογοτεχνικά ,πολιτιστικά, κοινωνιολογικά και άλλα θέματα με δύναμη επιμέλειας ,δυναμική πνοή , συμμετρική διάταξη ενώ παράλληλα διαθέτει σπονδή στην αισθητική .
Η ύψιστη σημασία της έγκειται κυρίως στον δοκιμιακό λόγο, στην προσπάθεια και στην διερεύνηση που προσφέρεται στον αναγνώστη με σαφήνεια διαλόγου , ακρίβεια συζήτησης, φυσικότητα έκφρασης, καλλιέργεια και καλλιέπεια , με ευσύνοπτο, ουσιώδη και καλογραμμένο τρόπο απόδοσης ,πρόσβασης και οντότητας. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ως κράμα ,αποτέλεσμα ,αντίκτυπο και απόρροια στοχασμού εκπέμπει και διατηρεί ένα γοητευτικό είδος συγγραφής που προβάλλει και προδιαγράφει δυνατότητες και χαρίσματα όπως η βαθιά γνώση , η ικανότητα για απλούστευση και απλοποίηση, η ευλυγισία στην συντόμευση και στην σταχυολόγηση, η συνέπεια των εύστοχων οριακών προσεγγίσεων .
Επιτρέπει στις τεκμηριωμένες περιπλανήσεις και περιηγήσεις να στοιχειοθετούνται με θεωρητικό τρόπο αναδεύοντας και ανατιμώντας συνάφειες ,ταυτίσεις ,αντιλήψεις, παρεκκλίσεις, παρεκβάσεις και παρατηρήσεις.
Οι κινήσεις και οι σκέψεις επαναφέρουν δηλωτικά μοτίβα συμπεριφοράς και αγωγής που σημαδεύονται ανεξίτηλα από την συγγραφική αδεία με εμβόλιμη αυτοδιάθεση για περαιτέρω αναζήτηση και ανίχνευση.Η παρούσα σημαντική πραγματεία και διατριβή της Μαριλένας Φωκά με επιστημονική κατάρτιση , πολιτιστική και διαδραστική συνδιαλλαγή αποσκοπεί και αποβλέπει να διασαφηνίσει, να αποσαφηνίσει ,να μεταδώσει . Μηνύει και μυεί με αρωγή το πλατύ κοινό καίρια και ουσιαστικά.
Το επιμελημένο σχεδίασμα της αποκαλύπτει έμπρακτα την έννοια ενός ευθυτενούς παραδειγματικού πλαισίου που υπόκειται στην ακτινοβολία της προβολής και εισακούεται από μια αδέσμευτη διαδικασία .
Χαρακτηρίζει, επιδεικνύει, ακτινογραφεί, καταλογίζει, προκαταβάλει και χαιρετίζει μάχιμα μια ενορατική σημειολογική που αναδύεται, κυμαίνεται και διαχέεται βαθμιαία και σταδιακά ανάμεσα στα ιδεογράμματα της ενδελεχούς λεπτομέρειας και στις εντάσεις των εμφορούμενων εικονισμών .
Η προσωπική επιλογή που διεκπεραιώνει αποδεικτικά ως μέσο αντλεί και δραστηριοποιεί καταθέσεις από την ειδίκευση της εμπειρίας , από την συσσώρευση και την προσήλωση στην εντρύφηση της έρευνας .
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου