Μεγάλη επιτυχία είχε η θερινή έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Ο Απελλής στο Κολωνάκι .

Μεγάλη επιτυχία και επισκεψιμότητα είχε η θερινή έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Ο Απελλής στο χώρο του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου στο Κολωνάκι που εγκαινιάστηκε παρουσία σημαντικών ανθρώπων της τέχνης και φιλότεχνων .
Προλογίζοντας την έκθεση του ιστορικού Συλλόγου με την ιδιότητα του προέδρου του και του ιστορικού τέχνης ο κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς ανέφερε μεταξύ άλλων: «Oι δημιουργοί μέσα από τις καταθέσεις τους αναδεικνύουν την λειτουργικότητα ενός πλαισίου που γίνεται πρόκληση και πρόσκληση στην εικαστική μυθολογία, που αποθησαυρίζει συνειδητά την σοφία της τέχνης. Ο κριτικός αναλυτής της προσφοράς τους εύλογα πρέπει να επισημάνει την επιμονή και την εμμονή που εκπέμπουν απέναντι στην αμεσότητα της καλλιτεχνικής αξίας που πρέπει να αντιμετωπιστεί με ουσιαστικότερη προσοχή. Αναπαριστούν ένα συναρπαστικό κόσμο με απερίγραπτο πλούτο και υπαρξιακή συνείδηση που προσδιορίζει την αυθεντικότητα μέσα από την ενδοσκόπηση και τον αυθορμητισμό. Η καθαρότητα των συλλήψεων που καλούμαστε να παρακολουθήσουμε στηρίζεται στην αυθεντικότητα της ειλικρινούς θέσης και στην προσωπική έμπνευση που έχει εντρυφήσει με επιτυχία σε διαφορετικές μεταξύ τους θεματολογίες.
Τα επιτεύγματα που παρατηρούμε επισυνάπτουν λύσεις και άπειρες εκλύσεις που ενδυναμώνουν τις ενδείξεις της αλήθειας. Αναμφίβολα καθρεπτίζουν τους κατάλληλους και τους απαραίτητους αγωγούς της μνήμης. Διεγείρουν ευρηματικά την σκέψη και την προσέγγιση για τις ποικίλες δράσεις. Τα ιδεώδη εκθέματα όλων των καλλιτεχνών ως χειρονομίες της ψυχής και της προσωπικής τους αντίληψης αφομοιώνουν και εξισορροπούν τις ζωτικές καταστάσεις της τέχνης. Τα ζωογόνα αυτά εναύσματα των εκθεμάτων τους εμβαθύνουν συχνά σε λεπτομέρειες που αναβιώνουν επιλεγμένα αφηγήματα με πρόσοδο την γενικευμένη επέκταση και την ατμοσφαιρική θέαση. Αποδίδουν κάποια εκτενή αποτελέσματα και απεικονίζουν τις εμβληματικές χαράξεις με τα ευφρόσυνα στίγματα του πνεύματος και τα μηνύματα της καίριας και δραστικής συνδιαλλαγής.
Εισαγάγουν εμπεριστατωμένα το φιλότεχνο κοινό σε ευπρόσδεκτα μονοπάτια ανάγνωσης, σε διαγώνιους της ενημέρωσης, σε προσεγμένες τομές της γνώσης, σε λεωφόρους προέκτασης της εσωτερικότητας και στις εκφάνσεις της προσφοράς. Στηρίζουν την προοπτική της διαχρονικότητας των στοιχειοθετήσεων. Είναι σημαντικό το γεγονός πως το καθένα από τα επιτεύγματα ξεχωριστά συγκροτεί τα χαρακτηριστικά μιας αμιγούς και αυτούσιας διάταξης που αναμφίβολα έχει κυρίως εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Τις εκθέσεις του Συλλόγου μας αξίζει να τις επισκεφθούν εκτός από τους μυημένους φιλότεχνους μαθητές σχολείων και σχολών εικαστικής τέχνης και να ξεναγηθούν στο μεγαλείο των τεχνοτροπιών που θα συναντήσουν. Στην συνύπαρξη των δυνάμεων που συναντούμε κυριαρχούν οι στάσεις με τις παρεμβάσεις που επεκτείνουν ευπρόσδεκτα μια συγκίνηση που πηγάζει με ευρηματική υφή και χροιά από την συνδρομή της πρώτιστης εσωτερικής αναγκαιότητας. Οι καλλιτέχνες μέλη του Συλλόγου μας και οι φίλοι καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα που λαμβάνουν μέρος στην τωρινή έκθεση μας καλούν σε ένα θαυμαστό και ευχάριστο ταξίδι στο οποίο μέσα από την σταχυολογημένη επέμβαση της περιπλάνησης και την στοχαστική περιήγηση μας αποκαλύπτουν την αμέριστη και την λειτουργική αξία της συναφούς σχηματοποίησης. Οι αδιάλειπτες διατυπώσεις τους αποδίδονται με την ακριβή ενδυνάμωση της ιδιαιτερότητας τους και από τα χαρακτηριστικά των καταβολών.
Οι συνθέσεις που ιστορούνται κινούνται με καθαρότητα, με εκφραστική δεινότητα, με λιτότητα και με επάρκεια. Οι θεματογραφικές λείψεις έχουν περάσει από τις γραμμές της πληρότητας των εναλλαγών. Με εύληπτα μέσα μεταφέρουν στην επιφάνεια των συνδυασμών το βάθος μιας ψυχικής και εσώτερης διεργασίας που απεικονίζει προχωρημένες θέσεις και επιμέρους τοποθετήσεις. Η αλληλουχία τους περιλαμβάνει ένα αδιάσπαστο σύνολο με ιριδισμούς, αντιστίξεις και με κειμήλια που προσφεύγουν σε εξεζητημένες και επάλληλες ζώνες.
Με δεξιοτεχνία συγκροτείτε ένας διάχυτος οίστρος σκιαγράφησης που εμπεριέχει αρχετυπικές σημειογραφίες που ισορροπούν και καταγράφουν την ένταση του ενστίκτου. Η οικονομία του χώρου, η αποτύπωση και η προοπτική της φωτοσκίασης προσδίδουν εξωραϊστική κλίμακα με οντολογική μνημειακότητα. Επίσης παρατηρούμε τα σύνολα των γραφημάτων και των ιδεογραμμάτων που εμβαθύνουν στο θάμπος του συμβολισμού με τους συνειρμούς των παρατηρήσεων και με τις εικόνες που στοχευμένα και σίγουρα μεταδίδουν ένα κλίμα προς το υπερβατικό κρεσέντο. Οι τεχνικές ξεπερνούν τους πειραματισμούς καθώς ενέχουν στέρεες βάσεις που στηρίζονται σε κωδικοποιημένες εκλάμψεις.
Η επιλογή και η κατεργασία των υλικών συνάδει με την παροχή, που γίνεται με φροντίδα ώστε με τον πλέον ιδανικό τρόπο πρόσβασης και διευθέτησης να είναι εξασφαλισμένη η αρτιότητα του εντυπωσιασμού και η αισθητική ποιότητα του μορφικού και του εξαιρετικά πλούσιου ρεπερτορίου που χρησιμοποιείτε. Παντού στις δημιουργίες που ατενίζουμε ως θεατές κυριαρχεί ο άνθρωπος ως φύση κατάδυσης και επικείμενης αφύπνισης.
Είναι ο κεντρικός πρωταγωνιστής από θέσεις που αναγνωρίζονται γιατί κατέχει διακριτικούς και εμβόλιμους τόνους ανάπλασης και αναδιοργάνωσης. Η υπόσταση του δηλώνει την ταυτότητα του. Συνδέει τις εννοιακές και τις εννοιολογικές πτυχώσεις με τα δεδομένα που έχουν σημασία στις εικονιζόμενες αναφορές. Οι μοναδικές πτυχώσεις, συνυπάρχουν με τις διευρυμένες, ιδιοτελείς και τις παραστατικές οντότητες που με νύξεις δομούν τους πολυπρόσωπους, αμφίδρομους προσδιορισμούς. Εκπλήσσουν με τον απαράμιλλο ιστό και ειρμό της διάρθρωσης τους. Οργανωμένα και παρατακτικά διακρίνονται από τον ρυθμό της ανυσματικής περίσκεψης, από την αρμονία των παρεμβατικών κανόνων και από την διάταξη της οξυδέρκειας και της μεστότητας.»

Σχόλια