Εγκαινιάστηκε με επιτυχία και παρουσία φιλότεχνου κοινού η νέα ατομική έκθεση του Νίκου Ρεζίτη που διαρκεί εως τις 26 Δεκεμβρίου 2024 στην Αrt Gallery 35,του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου , Καραολή και Δημητρίου 35 στον Πειραιά.
Ο κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελήθηκε και προλόγησε στα εγκαίνια την έκθεση επισημαίνει μεταξύ άλλων : ''Οι μορφολογικές διεργασίες των χρωμάτων και των σχημάτων του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη συγκροτούν τοπία της φωβιστικής απεικόνισης και μιας βαθύτερης μελέτης στην προχωρημένη τεχνοτροπία που εμπεριέχει εμφανή στοιχεία απόδοσης από την ιστορία του εξαιρετικού ,νεωτεριστικού επιπέδου γραφής.Παρακολουθούμε,μαθαίνουμε και βλέπουμε μέσα από την εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί μια πολυκύμαντη παραγωγή που είναι συνδεδεμένη με την μιά άλλη διαφορετική πραγματικότητα με τον κονστρουκτιβισμό και το κυβισμό .
Ο καλλιτέχνης δημιουργεί πολύχρωμες ιστορίες που προβάλλουν ταξίδια με ιδιάζουσα σημασία. Αναμφίβολα το μέγεθος και η σκίαση των σημείων που
απορρέουν από την ζωγραφική του δίνουν πνοή και χρόνο διευθέτησης με
συμβολικό και μνημειακό πρόσημο. Εντυπώνουν μέσα από το φίλτρο των
αντιστοιχιών και των αλληλουχιών μια φιλοσοφική στάση και εισάγουν τον
θεατή σ’ ένα ιδιότυπο σύμπαν με καινοτομία το φάσμα των κυμάνσεων, των
συνδέσεων, των χαράξεων , των προσδιορισμών και των προσανατολισμών. H
επιτομή της αναζήτησης του κυριαρχεί διαφωτιστικά στα παρόντα εκθέματα.
Παραπέμπει ως συνολικό εγχείρημα σε δείγματα χειρονομιών που αναπτύσσονται
εμβληματικά σε περίγυρους ισορροπίας με γνώμονα την απόλυτη κλίμακα. Η
γενική σύλληψη μέσα από τις φόρμες της ένταξης στην συγκεκριμένη
θεματολογία αποτελεί το επιστέγασμα μιας πληρότητας που διαθέτει ένα
συγκερασμό έντασης με εμπεριστατωμένη αρχιτεκτονική οργάνωση. Με σπάνια
διαίσθηση τονίζεται η ιστορικότητα της σκέψης και η αποφασιστικότητα που
διακρίνει τις συνοχές . Στο αφιέρωμα η διάταξη των εικόνων εναρμονίζεται με
την εκφραστικότητα που επιδρά με τεχνική ιδιαιτερότητα. Τα υλικά του
υιοθετούν τις ματιές, τις απόψεις και τις μανιέρες μιας ενιαίας επιφάνειας.
Επιδιώκοντας την εντρύφηση στην καταγραφή πέρα από τα όρια της διάστασης,
με κλασικό τρόπο επεξεργάζονται επεμβάσεις που αντιμάχονται με συμφύσεις
και αναδεικνύουν τις κατάλληλες εκφάνσεις που βασίζονται στις δυνατότητες
της επιμελημένης μικτής, ακέραιας και αμιγούς πινελιάς.Οι αποχρώσεις
εμπεριέχουν την αξία της εκλεπτυσμένης φωτεινότητας. Η εσωτερικότητα τους
μετασχηματίζει με θερμότητα τους καταλύτες των δεδομένων. Αναδεικνύεται
έμπρακτα η ευρηματικότητα μέσα από την εφαρμογή της οριακής υπόστασης που
επιφέρει η επινόηση των προπλασμών. Σε αυτό το κρεσέντο της πληθωρικής
συμβίωσης και της διαβίωσης των αισθήσεων εγκλείονται τα στρώματα της
ενημέρωσης και της επικοινωνίας που επιτρέπουν την ανάδυση των γνώσεων και
επιζητούν την πλήρη προσοχή για την αφομοίωση . Τα θησαυρίσματα είναι
κομμάτια της οντολογικής ζωτικότητας που με δεξιοτεχνία συστήνουν την έφεση
της ιστορικότητας. Επισυνάπτουν και ενδυναμώνουν την ύπαρξη σε ένα θετικό
διάλογο ανάμεσα στο πρώτιστα υπάρχον και σε εκείνο που μέσα από την
δεικτική επεξεργασία γίνεται σημαίνον. Προωθούν μια ταύτιση ενώ παράλληλα
το ιδωμένο έχει την χάρη που προσδιορίζεται ως καταγραφή στην συνείδηση του
οραματικού. Οι εκτοξεύσεις με ακρίβεια στην αναπαράσταση διατηρούν την
υπερβατικότητα των καταθέσεων. Προέρχονται από στοχαστικές προσεγγίσεις,
αντιστίξεις, με σημειογραφίες και εικονίσεις που ανακαλούν αναφορές με
νοήματα και μηνύματα. Τονίζουν τις σχέσεις που περιέχονται σε αποκλίσεις
και σε εγχειρήματα με γραμμή και περιεχόμενο. Ο πυρήνας της τεχνικής που
επιδεικνύεται βρίσκεται σε τάση θέασης μεταξύ του ιστού, του χωρογραφικού
ρυθμού και του τετιμημένου χρόνου.
Με σφραγίδα δωρεάς ο Νίκος Ρεζίτης συνδέει την συνοχή και την σύνεση. Οι
αφηγήσεις του ενέχουν απολήξεις και εξάρσεις που διευρύνουν τις εξιχνιάσεις
και τις σημασιολογικές ερμηνείες. Εμπεριέχουν επηρεασμούς από
προβληματισμούς. Καθορίζουν τις συνεπαγόμενες εξαιρέσεις και τις βιωματικές
αυξομειώσεις. Πολλαπλασιάζουν με ανακατατάξεις την μετάλλαξη που εγείρει
και προκαλεί για ερωτήματα. Κινητοποιούν απαντήσεις με αυτόβουλη και σαφή
θέαση. Οι ζητήσεις υποδεικνύουν τα συνθετικά πεδία των επιρροών. Η
συνισταμένη τους προκαλεί την δόμηση που έχει μέγιστη επέκταση. Οι σεκάνς
αποτελούν ντοκουμέντα του αισθητικού κύκλου. Οι πτυχές και οι δίαυλοι τους
με αρχετυπική τελειοποίηση εκπέμπουν μια υφή κατατάξεων με ευρύτερη
προσφορά. Προκαλούν την συνάρτηση με τις επιταγές του περιβάλλοντος και του
ορίζοντα. Με δόσεις και διαστάσεις απογειώνεται το σύνηθες που ξεκινά από
τις προσθετικές υπερρεαλιστικές διεξαγωγές και καταλήγει σε σειρές με
δέσμες παρατήρησης και της ώσμωσης. Μεταλλάσσονται τα περάσματα με την
λαμπρότητα της ζωογόνας και πάγιας αλήθειας καθώς και με τα βήματα προς την
συγκινησιακή κορύφωση. Με ευαισθητοποίηση ενισχύονται οι κοιτίδες που
καθορίζουν το συνειδητό των κρημνών και των στιγμάτων της ανάτασης που
εγκλιματίζονται σε μια ατμόσφαιρα φιλτραρισμένη, με στιγμές της
μεταμοντέρνας κατάνυξης που ενδυναμώνεται αναντίρρητα από ένα αδήριτο
ρίγος.»
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου